جاویدفر 1401-05-29 0 دیدگاه

گشتی در چالیدره ،مجموعه ای پر از هیجان در طرقبه

یکی از هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی ایران، یعنی چالیدره مشهد، در ۱۷ کیلومتری شهر منتظر گردشگران عزیز است. صادقانه به شما می گوییم که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان تمام تفریحات چالیدره مشهد را در یک روز امتحان کنید! چرا که این مجموعه سراسر امکانات تفریحی و رفاهی است و حداقل باید دوسه روز را در این مرکز به سر ببرید تا بتوانید همه چیز را امتحان کنید.

اگر قصد دارید در سفر به مشهد از چالیدره بازدید نموده و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم پس از رزرو ویلا خود از ویلاشهر ، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی، تاریخچه و برخی از امکانات تفریحی و رفاهی چالیدره طرقبه بپردازیم.

تاریخچه و معرفی چالیدره:

در سال ۱۳۷۶ شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه‌ای خراسان تصمیم گرفتند تا یک سد روی رودخانه جاغرق بسازند. این سد خاکی که به سد چالیدره مشهور است، به‌منظور رفع اختلافات محلی در توزیع عادلانه آب، تامین آب کشاورزی باغ‌های منطقه و حفظ محیط زیست و اقلیم دامنه‌های شمالی ارتفاعات سرسبز بینالود ساخته شد. در نهایت ساخت آن تا سال ۱۳۸۱ تکمیل گردید.

حال چالیدره مجموعه تفریحی و توریستی بزرگی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری مشهد است. این مجموعه تفریحی و توریستی در مجاورت دریاچه سد چالیدره قرار دارد. این مکان تفریحی از ۱۶۰ هکتار وسعت برخوردار است. این مجموعه دارای بخش‌های مختلف و امکانات و تفریحات متنوعی همچون رستوران، کافی شاپ، تله سیژ، قایق سواری و … می‌باشد. چالیدره در سال‌های اخیر و با افتتاح فاز دوم به یکی از پربازدیدترین اماکن تفریحی مشهد مقدس تبدیل شده است و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند.

آدرس چالیدره مشهد:

برای رسیدن به چالیدره از مشهد باید حدود ۴۵ دقیقه رانندگی کنید. این مجموعه در غرب شهر طرقبه (دو کیلومتری) در دل ییلاق‌های طرقبه واقع شده است.

  • ساعت بازدید: هر روز ۹ صبح تا دو بامداد
  • وب‌سایت: chalidarreh.com
  • تلفن: ۳۱۴۲۴ ۰۵۱
  • آدرس مجموعه گردشگری چالیدره: استان خراسان رضوی، طرقبه، کیلومتر دو جاده نغندر (نمایش روی نقشه)

برای دسترسی به چالیدره از طریق وسیله نقلیه شخصی باید از شهر مشهد باید از میدان آزادی وارد بلوار وکیل آباد شده و تا انتها بروید. سپس به سمت طرقبه از بلوار امام رضا (ع) ادامه مسیر دهید و وارد کمربندی امام خمینی طرقبه شوید. پس از رسیدن به میدان شهر طرقبه، با توجه به تابلوهای راهنما، وارد جاده کنگ و نغندر شده و پس از طی ۳ کیلومتر به مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره می‌رسید.

همچنین می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد و یا تاکسی‌های بیرون شهری و آنلاین نیز استفاده کنید. ورود به چالیدره رایگان است اما در صورت استفاده از پارکینگ و یا تله سیژ و ترن کوهستان باید هزینه لازم را پرداخت نمایید.

برخی از تفریحات و امکانات چالیدره:

تله سیژ

تله سیژ همان تله کابین روبازی است که دارای صندلی‌های دو نفره است و گردشگران را از مسیری زیبا بر فراز کوه، دره و دریاچه به قسمت غربی مجموعه تفریحی چالیدره می‌رساند.

بانجی جامپینگ

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات مخصوص افراد عاشق آدرنالین بانجی جامپینگ است که تجربه آن کار هرکسی نیست. گردشگران می توانند با اصول ایمنی تجربه پرش از ارتفاع را داشته باشند.

سافاری

در اطراف سد محوطه ای کوهستانی با جاده های خاکی وجود دارد که بهترین گزینه برای علاقه مندان سافاری است. شما می توانید سوار ماشین های آفرودی پرقدرت و مخصوص شده که از رانندگان مجرب و حرفه ای برخوردارند و با سرعت زیاد بر روی تپه ها حرکت کنید.

ماهیگیری

یکی از فعالیت‌های محبوب گردشگران و حتی مردم منطقه طرقبه، ماهیگیری در دریاچه سد چالیدره است. شما می توانید وسایل و تجهیزات ماهیگیری را از مجموعه چالیدره اجاره نموده و به ماهیگیری مشغول شوید.

اسکی روی آب

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی چالیدره اسکی روی آب است. شما می‌توانید تجربه‌ای تکرار نشدنی را با اسکی روی آب در دریاچه سد چالیدره داشته باشید. همچنین علاوه بر اسکی روی آب گردشگران می‌توانند از تفریحات دیگری همچون شاتل و بنانا سواری نیز استفاده کنند.

کارتینگ

یکی دیگر از تفریحاتی که در منطقه گردشگری چالیدره مشهد وجود دارد پیست کارتینگ است. اگر شما هم عاشق تجربه مسابقات ماشین فرمول ۱ هستید، این امکان در این پیست برای شما فراهم است. شما می توانید به صورت گروهی به همراه خانواده و یا دوستان خود رانندگی با سرعت زیاد در پیستی پر پیچ و خم با ماشین های جذاب انجام دهید.

عکاسخانه سنتی

اگر به فرهنگ، آداب و رسوم و نوع پوشش مردم منطقه خراسان علاقه دارید پیشنهاد می کنیم به این عکاسخانه حتما سر بزنید. فضای این عکاسخانه کاملا سنتی است و دکوراسیون آن حال و هوای قدیمی و جالبی به عکس های شما می بخشد.

نظر بدهید